Vadības mīts: Panākumus gūst tie uzņēmumi, kuri ir viselastīgākie.

Panākumus gūst tie uzņēmumi, kuri ir viselastīgākie. Šis ir labs mīta piemērs, jo tā ir 20. gs. 90. gados radusies iedoma. Mēģinot atdzīvināt birokrātijas, daudzi vadības pārmaiņu guru ieteica atbrīvoties no struktūras un hierarhijas. “Tas vairos uzņēmumu elastīgumu,” viņi mūs iedrošināja. Attiecībā uz novecojošiem uzņēmumiem viņiem varētu būt taisnība, taču augošu uzņēmumu šāds ceļš iznīcinās.…

Details

Dr. I. K. Adizess – Mīts par Ideālo pāri

Varbūt visizplatītākais un kaitējošākais no stereotipiem ir mīts vai cerība par bezkonfliktu, vienmēr laimīgu laulību. Filmas šo ilūziju pārdevušas gadu desmitiem. To jau ilgi masveidā turpina pastiprināt reklāmas nozare. Plakāts ceļojumu aģentūrā: Pāris, pie jūras, ekskluzīvā pludmalē. Šķiet, ka viņi lieliski pavada laiku. Katram rokā turot glāzi sarkanvīna, viņi nevar vien beigt viens otram smaidīt.…

Details

Vadības mīts: Pārsniegtas pārdošanas apjomu un izmaksu prognozes ir labi vadīts uzņēmums

Ja uzņēmums nepārtraukti pārsniedz savu pārdošanas apjomu un izmaksu prognozi, tas nozīmē, ka uzņēmums tiek labi vadīts. Nepareizi. Ja reālie pārdošanas apjomi nemitīgi ir lielāki, nekā budžetā paredzēts, un reālās izmaksas vienmēr mazākas, tas nozīmē, ka budžetā norādītais ir pārāk viegli īstenojams. Uzņēmums ir kļuvis slinks. Tā mērķi ir pārlieku viegli sasniedzami, un darbiniekiem trūkst…

Details

Dr. I. K. Adizess – Par organizāciju terapiju

Kas rada problēmas, kāpēc tās kļūst hroniskas un kāpēc uzņēmumiem nepieciešama ārēja palīdzība.        Līdz ar Lielo sprādzienu Visums kļuva par vienu milzīgu sistēmu tīklu, kas sastāv no apakšsistēmām, kuras pašas par sevi sastāv no savām apakšsistēmām. Līdz ar Lielo sprādzienu sākās laiks un telpa, un, laikam ejot, notiek pārmaiņas, bet apakšsistēmas nemainās…

Details

Vadības mīts: Mārketingam un pārdošanai vajadzētu būt vienā nodaļā

Jā, protams, mārketinga un pārdošanas nodaļām vajadzētu strādāt roku rokā, tikai jautājums: kādā veidā? Mārketinga uzdevums ir radīt izdevības: izpētīt jaunu produktu un pakalpojumu iespējas. Mārketings definē nišas, kuras konkurenti vēl nav atklājuši vai vēl nav pilnībā apmierinājuši. Nosakot izplatīšanas jeb distribūcijas kanālus, reklāmas aktivitāšu izdevības, mārketings vairo klientu uztverīgumu un interesi. Mārketings izmanto zīmolvedību,…

Details

Prasmīga sadarbība ar PAEI vadības stiliem – Ražotājs

Šajā video par sadarbību ar vienu no stiliem – Ražotāju. PAEI vadības stili ir plaši zināmi, taču šīs apzināšanās praktiska izmantošana joprojām ir mazāk pazīstama – kā deleģēt, kā kontrolēt un sniegt atgriezenisko saiti dažādiem vadības stiliem Ja jūs vēl neesat pazīstami par PAEI vadības stiliem, tad varat šeit uzzināt vairāk un noskaidrot savējo. Iegūt…

Details

Kaitinošs vadītājs vai sapratnes trūkums?

Tas ir patiesi apbrīnojami, cik daudz šobrīd iespējams atrast dažādus vadības stilu noteikšanas testus! Tas, ka vadības stili mēdz būt dažādi, tā kā būtu skaidrs. Bet ko tad ar tiem īsti iesākt?! Kāds no tā ir praktisks ieguvums pašam un komandai?!  Sāksim ar to, ka brīdī, kad nosakāt, kāda stila vadītājs jūs esat, jūs saprotat…

Details